Geely masuki Eropah dengan jenama EV Geometry - paultan.org

  • 📰 paultan
  • ⏱ Reading Time:
  • 59 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 27%
  • Publisher: 51%

Car Car Headlines News

Car Car Latest News,Car Car Headlines

Geely masuki Eropah dengan jenama EV Geometry

Geely Auto telah menandatangani perjanjian kerjasama strategik dengan firma dari Hungary, Grand Automotive Central Europe, untuk pengedaran dan jualan bagi produk dari jenama Geometry, bermula dengan Geometry C yang bakal dijual di Hungary, Czech Republic dan Slovakia pada separuh pertama tahun hadapan.

Sebelum menandatangani perjanjian dengan Geely Auto, Grand Automotive Central Europe merupakan pengimport dan pengedar bagi jenama Nissan di Hungary, Czech Republic dan Slovakia, menurut laman webnya. “Ini merupakan kali pertama jenama Geely memasuki pasaran Kesatuan Eropah, dan mewakili satu langkah penting ke hadapan untuk cita-cita globalisasi Geely,” kata timbalan pengurus besar eksekutif Geely Xue Tao menurut laporanJenama Geometry muncul sebagai cabang EV bagi kenderaan elektrik arus perdana Geely, manakala model pembakaran dalaman konvensional, hibrid danGeometry C mempunyai dua pilihan kerangka sama ada, berukuran 4,432 mm panjang, 1,833 mm lebar dan 1,560 mm tinggi dengan jarak roda...

Ia merupakan keluaran selepas Geometry A, yang merupakan model pertama di bawah jenama kenderaan elektrik syarikat berkenaan dan sebelum ini dikenali sebagai Geely GE11.kecil yang berasaskan EX3 Kungfu Cow dan menghasilkan 82 PS daripada motor elektrik tunggalnya. Sebagai perbandingan, EX3 diberikan unit 95 PS/180 Nm yang lebih berkuasa, dan bateri lithium-ion 37 kWh membolehkannya dipacu dengan jarak sehingga 322 km.Ledakan adrenalin dan impak maksima.

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.
We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 22. in CAR

Car Car Latest News, Car Car Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

Geely to enter Europe with Geometry EV brand - paultan.orgGeometry C Geely Auto has signed a strategic cooperation agreement with Hungarian firm Grand Automotive Central Europe for the distribution and sale of products from the Geometry brand, beginning with the Geometry C that will …
Source: paultan - 🏆 22. / 51 Read more »