GAC GS3 generasi baru akan tiba di Malaysia terus dalam versi CKD pada 2024; 1.5 TGDI, ADAS Tahap 2 - paultan.org

  • 📰 paultan
  • ⏱ Reading Time:
  • 42 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 20%
  • Publisher: 51%

Car Car Headlines News

Car Car Latest News,Car Car Headlines

GAC GS3 generasi baru akan tiba di Malaysia terus dalam versi CKD pada 2024; 1.5 TGDI, ADAS Tahap 2

Menurut WTCA, projek CKD ini melibatkan pelaburan sebanyak RM60 juta, dan ia akan dimulakan dengan pemasanganyang baru sahaja diperkenalkan pada pasaran China diikuti model GAC yang lain selepas ini. Projek ini bermula selepas 18 bulan WTCA dan GAC memeterai perjanjian kerjasama dengan WTCA dilantik sebagai pengedar tunggal jenama GAC Motor di Malaysia.

Manakala bagi GS3 generasi baharu yang terus akan dihasilkan dalam versi CKD kelak, ia diasaskan dari platform baharu sepenuhnya, serta melibatkan perubahan pada unit rangkaian kuasa serta sistem elektronik. Produksi model ini dijadualkan akan bermula pada April tahun hadapan, manakala jualannya akan bermula pada pertengahan 2024.

Kotak gear Aisin enam kelajuan automatik konvensional pada model lama CBU juga tidak lagi akan digunakan, dan ia akan diganti dengan transmisi klac berkembar jenis basah automatik tujuh-kelajuan. Malah GS3 CKD generasi baharu ini juga disahkan akan menerima sistem bantuan pemanduan termaju dengan kebolehan pemanduan autonomi Tahap 2.“Kami yakin dengan pengalaman bertahun-tahun Kumpulan Tan Chong dan pelaburan terkini dalam fasiliti kami, kami akan memenuhi jangkaan GAC.

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.
We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 22. in CAR

Car Car Latest News, Car Car Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

Volkswagen Malaysia and MHV Autohaus open Das WeltAuto Gombak; first independent outlet in Malaysia - paultan.orgVolkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) with its dealer partner MHV Autohaus has officially opened the first independent Das WeltAuto (DWA) used vehicle dealership in Malaysia, and this is located a short distance from the MHV …
Source: paultan - 🏆 22. / 51 Read more »